Zadzwoń lub napisz

 

 

%% WYPRZEDAŻ %%

-10% NA WYBRANE PRODUKTY Z KODEM: WYPRZEDAZNILS10

MARKI NILS ORAZ NILS EXTREME 

Jak dobrać skakankę? Jaką wybrać dla początkujących?

Jak dobrać skakankę? Jaką wybrać dla początkujących?

Skakanki to jedne z najpopularniejszych akcesoriów do ćwiczeń, pozwalają trenować różne partie mięśni i poprawiają kondycję. Jak dobrać skakankę, by treningi były jak najbardziej efektywne i przynosiły konkretne rezultaty? Wiele zależy od rodzaju materiału, z którego skakanka jest wykonana, a także od jej długości, która powinna być dopasowana do naszego wzrostu.

Skakanki to niedrogie akcesoria do fitness, za pomocą których możesz:

  • wzmocnić wydolność organizmu,
  • pracować nad świetną kondycją,
  • stracić zbędne kilogramy,
  • modelować mięśnie — w ćwiczeniach ze skakanką pracują głównie mięśnie rąk i nóg,
  • poprawić swoją koordynację ruchową,
  • przeprowadzić rozgrzewkę przed treningiem siłowym.

Jak wybrać skakankę, by nasz trening był wyjątkowo skuteczny? Z jakiego tworzywa powinna być wykonana idealna skakanka? Jaka skakanka dla początkujących, a jaka dla zaawansowanych? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Jak dobrać skakankę, jeśli chodzi o jej długość?

Jaką kupić skakankę do ćwiczeń, jeśli chodzi o długość? Wbrew pozorom ma to kluczowe znaczenie — im wyższy wzrost osoby trenującej, tym dłuższa powinna być skakanka. Dobór odpowiedniej długości zapobiegnie plątaniu się sznurka, ułatwia kręcenie skakanką podczas ćwiczeń i sprawia, że nasz trening będzie skuteczny, ale jednocześnie nie obciąży naszego organizmu. W celu dobrania odpowiedniej skakanki warto pamiętać o następujących przedziałach wymiarowych:

  • osoby o wzroście poniżej 150 cm — skakanka o długości 215 cm,
  • osoby o wzroście między 150 a 161 cm — skakanka o długości 250 cm,
  • osoby o wzroście między 162 a 180 cm — skakanka o długości 270 cm,
  • osoby o wzroście powyżej 180 cm — skakanka o długości 305 cm.

Jak sprawdzić, czy wybrana skakanka ma odpowiednią dla nas długość? Najlepiej przeprowadzić prosty test: stanąć na niej obiema stopami. Właściwie dobrana skakanka powinna uchwytami sięgać nam do pach. Wówczas mamy pewność, że nie będzie się plątać przy skakaniu.

Jaką skakankę wybrać? Najpopularniejsze rodzaje

Jaką skakankę kupić, jeśli chodzi o materiał wykonania? Wiele zależy od tego, czy dopiero zaczynamy przygodę z ćwiczeniami ze skakanką, czy też chcemy wykonywać bardziej zaawansowany trening. Oto najpopularniejsze rodzaje skakanek najczęściej spotykane w sklepach:

  • skakanki nylonowe oraz linowe — świetnie nadają się dla dzieci, służą bardziej do zabawy niż profesjonalnego treningu. Są najtańsze z wszystkich dostępnych rodzajów, ale też szybko się niszczą,
  • skakanki PCV — idealne dla osób początkujących, cechują się lekkością, co sprawia, że są idealną opcją dla każdego, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym rodzajem ćwiczeń,
  • skakanki segmentowe — dobry wybór dla tych, którzy już od jakiegoś czasu trenują przy pomocy skakanki. Charakteryzują się tym, że na linę są nawinięte koraliki, które znacznie poprawiają aerodynamikę,
  • skakanki skórzane — są wyjątkowo wytrzymałe i mniej plączą się w trakcie ćwiczeń.

Ciekawym wyborem są także skakanki z licznikiem — świetnie sprawdzają się podczas ćwiczeń w domu. Posiadają one mechanizm krokomierza wbudowany w uchwyt, który pokazuje, ile podskoków już wykonaliśmy, ile kalorii spaliliśmy podczas treningu oraz mierzy puls w trakcie ćwiczeń.

Innym ważnym elementem, który decyduje o wyborze dobrej skakanki, są uchwyty. Najlepsze są te wykonane z pianki — są wyjątkowo elastyczne i świetnie dopasowują się do ręki.

Zalety ćwiczeń ze skakanką

Korzyści płynących z treningu ze skakanką jest naprawdę wiele! Sprawiają, że lekko podnosi się nam tętno, poprawia się krążenie krwi, a także wydzielają się endorfiny — hormony szczęścia. Skakanie na skakance może być doskonałym uzupełnieniem treningu cardio, mogą być alternatywą dla biegania. Jeśli nie przepadasz za bieżnią, a zależy Ci na spaleniu dużej ilości kalorii i poprawie ogólnej kondycji organizmu, skakanka jest właśnie dla Ciebie!

Jeśli już o kaloriach mowa, to ćwiczenia ze skakanką są polecane właśnie tym, którzy chcą zgubić kilka kilogramów. Przy wykonywaniu podskoków pracuje cały szereg mięśni, szczególnie nóg, rąk oraz pleców, ale także wzmacniają się mięśnie ud, pośladków oraz brzucha. Jak widać, zakup skakanki to doskonała, niedroga i wyjątkowo efektywna inwestycja w nasze zdrowie i sprawność fizyczną.

Wiesz już jaką skakankę kupisz? Odwiedź nasz internetowy sklep ze sprzętem sportowym i wybierz najlepszą skakankę dla siebie!

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
[WIDGET-WZ]
Sklep internetowy Shoper.pl